فرزند بصیر انقلاب

تنها ره سعادت،ایمان،جهاد،شهادت،پیروی از ولایت

فرزند بصیر انقلاب

تنها ره سعادت،ایمان،جهاد،شهادت،پیروی از ولایت

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۴، ۱۹:۲۲ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    لایک

کانون بسیج فرهنگیان شهرستان میرجاوه در پی تصمیم رئیس جمهور برای تغییر در وزارت آموزش و پرورش بیانیه ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم

"بر مسند هر شاخه از کارهایت چنان سرپرستی بگمار که بزرگی کار بر او چیرگی نیابد و بسیاری کار آشفته اش ننماید ...."

نهج البلاغه،خطبه528

 

امروزه تغییر و مدیریت بر آن مهم ترین عامل مؤثر در رهبری موفق سازمان ها محسوب می‌ شود. سازمان‌ها و افراد شاغل در آنها باید نگرش مثبتی نسبت به مساله تغییر داشته باشند تا از این طریق روح پویایی، نشاط و بالندگی به کالبد بی جان آنها دمیده شود و موجبات رشد و پیشرفت روز افزون آنها را فراهم نماید. مدیر خوب کسی است که با طبیعت انسانهایی که با آنها سر و کار دارد آشناست و به خوبی می‌داند که چه چیزی آنها را به حرکت وا می‌دارد و چه چیزهایی اراده ‌شان را سست می‌کند. وزیران و دولتمردان، گردآورندگان تشکیلات نظام اسلامی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم، سازمان‌های اجتماعی را رهبری می‌کنند. از این رو هرگونه دگرگونی در افراد و سازمان‌ها، مستلزم تحول در ایشان است که این امر مدیریت تحول را با مسیری هموار مواجه می‌سازد. مدیر موفق کسی است که به تدبیر شهرت دارد و کسی است که امور را در جای خود می‌نهد. بنابراین مدیر خردمند کسی است که تدبیر را در مدیریت از لوازم اولیه مدیریت خود می‌داند. امام علی (ع) می‌فرمایند:"حسن تدبیر، اولین نشانه عاقل بودن است." مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه ریزی، تصمیم گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل می گردد.

معلمان بسیجی کانون بسیج فرهنگیان شهرستان میرجاوه ضمن تشکر از زحمات و خدمات جناب آقای دکتر فانی که تاکنون مسئولیت اداره ی وزارت آموزش و پرورش را عهده دار بودند و آرزوی توفیق برای ایشان، انتظارشان بر این است که ریاست محترم جمهور که سکان دار دولت تدبیر و امید هستند، با تدبیری عالمانه، به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی و از سر خیرخواهی برای جامعه بزرگ و شریف فرهنگی، شخصیتی را برای ادامه ی راه پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت انتخاب و معرفی نمایند که با برخورداری از روحیه انقلابی در راه اعتلای آرمان های بلند انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی قدم بردارد و با روحیه ی ولایت پذیری، به مطالبات به حق و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) برای برون رفت آموزش و پرورش از روزمرگی جامه ی عمل بپوشاند و اقتصاد مقاومتی که از مهمترین خواسته های معظم له در چند سال اخیر بوده است را ارج نهد. شخصیتی که با تسلط بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مخاطبان این سند ملی را که همانا فرهنگیان و دانش آموزان هستند به لحاظ اخلاقی، اعتقادی، علمی و ... تا قله هایی که شایسته انسان مومن انقلابی است، همراهی کند. با ایجاد انگیزه در معلمان زمینه بخش تعلیم و تربیتی را میسر کند که نوید بخش حضور فعال و پیشرو متعلمین در میان ملت ها باشد و برای برقرای عدالت و معنویت و در یک کلام حیات طیبه از هیچ تلاشی دریغ نکند. نابرابری ها (مادی و معنوی) را در آموزش و پرورش بشناسد و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی کند. همچنین زمینه ارتقای علمی و برخورداری از علم روز مطابق با مضامین بلند اسلامی را برای معلمین آماده سازد و بسیاری از مسائل مهم دیگر که در سند تحول بنیادین به آنها به خوبی اشاره شده است.

امید است که با در نظر گرفتن این چنین مسائلی که قطعا ریاست محترم جمهور خود به خوبی بر آنها واقف هستند زمینه ی پویایی و نشاط معلمین و متعلیمن که آینده سازان این مرز و بوم هستند را فراهم آورند.

 

و السلام علی من التبع الهدی

کانون بسیج فرهنگیان شهرستان میرجاوه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۹
karbala5 karbala5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی