فرزند بصیر انقلاب

تنها ره سعادت،ایمان،جهاد،شهادت،پیروی از ولایت

فرزند بصیر انقلاب

تنها ره سعادت،ایمان،جهاد،شهادت،پیروی از ولایت

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۹۴، ۱۹:۲۲ - ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
    لایک
گفتگوی اختصاصی با عضو کمیسیون امنیت‌ملی

باید بالاترین میزان آمادگی دفاعی را داشته باشیم

احمدشوهانی: پیام این رزمایش، بازدارندگی است، در حالی که ما رسم برادری و صلح و مودت را همیشه با کشورهای منطقه داریم.حزب‌الله سایبر-محمدرضا احمدیزدی

جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش، چه پیامی را به کشورهای متخاصم  و دشمنان قسم‌خورده‌ی انقلاب اسلامی خواهد داد؟

نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی: آنچه همواره استراتژی دفاعی ما بوده و خواهد بود، اقتدار است؛ با توجه به خصومتی که دشمنان ما با ماهیت نظام ما دارند و مشکلاتی که در منطقه هست، من فکر می‌کنم اولین و مهمترین پیامش این است که مواظب میزان اقتدار و توان دفاعی ما باشند.

دوم اینکه، پایگاه مردمی جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی است و نکته‌ی مهمتر این هست که ما کشور صلح‌جویی هستیم؛ کشوری که در تاریخ خود تجاوز به هیچ کشوری نداشته است، ولی در عین حال به لحاظ دفاعی انقدر توان داریم که هر دشمنی که بخواهد تجاوزی بکند را به راحتی دفع کنیم.

در واقع من فکر می‌کنم که پیام این رزمایش، بازدارندگی است، در حالی که ما رسم برادری و صلح و مودت را همیشه با کشورهای منطقه داریم و حتی با کشورهایی که از خارج از منطقه به سمت ما آمده‌اند هم دشمنی نداریم و خصومتی هم نداریم، ولی در عین حال پیام ما هم به کشورهای منطقه این بوده که ایران کشور مقتدری است و می‌تواند کمک کند به صلح و امنیت منطقه و دیگر اینکه مواظب باشند خطایی نکنند، چون توان دفاعی ما بالاتر از آن چیزی است که آنها خیال می‌کنند.

نظر شما درباره بازتاب این رزمایش در رسانه‌های غربی و صهیونیست –علی‌الخصوص در این برحه‌ی زمانی پس از حصول توافق‌ هسته‌ای- چیست؟

اینها که رویکردشان کاملاً مشخص است؛ اما چیزی که هست این است که رزمایش ما هیچ مخالفتی با توافق‌نامه هم ندارد. در عین حال که ما پایبند به توافق‌نامه هستیم و اهل مذاکره هم هستیم، به لحاظ دفاعی آنها نمی‌توانند محدودیتی را برای ما ایجاد بکنند. وضعیت آنها کاملاً مشخص است و بزرگ‌نمایی می‌کنند مسائلی را که در جهت منافع خودشان است و حسابشان هم کاملاً مشخص است که می‌آیند ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را بزرگ می‌کنند و رویکردشان هم از قبل برای ما اثبات شده است.

آنچه که هست این است که ما با این رزمایش نشان می‌دهیم که اهل مذاکره و توافقیم و هم در عین حال، حاضر نیستیم در مسائل دفاعی از آنها تمکین بکنیم و باید بالاترین میزان آمادگی دفاعی را در کشور داشته باشیم.

ارتباط پیام این رزمایش تحت عنوان «اجازه_نفوذ_نخواهیم_داد» با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم دادن اجازه به استکبار برای نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در کشور چیست؟

بخشی از دفاع ما، دفاعِ نرم است؛ همه اش سخت‌افزاری نیست. ما هم در جبهه‌ی سخت‌افزاری باید بجنگیم و هم در جبهه‌ی نرم‌افزاری.

قاعدتاً دشمنان ما خیلی تلاش می‌کنند که رخنه‌ی فرهنگی بکنند و به لحاظ سیاسی آسیب بزنند. خیلی تلاش می‌کنند توان موشکی ما را بگیرند که در توافق‌نامه هم خیلی سعی کردند به این برسند و ما باید آمادگی داشته باشیم در همه‌ی زمینه‌ها، هم نرم و هم سخت.

آنها باید بفهمند، توافقی که ما با آنها خواهیم داشت، فقط در زمینه‌ی هسته‌ای است و ما زمینه‌ را برای آنها ایجاد نمی‌کنیم و به اصطلاح فرش را پهن نمی‌کنیم که بیایند به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... این را خود آنها هم فهمیده‌اند.

در واقع ما به لحاظ رابطه‌ای، با آمریکا رابطه‌مان فقط بحث هسته‌ای است و در خصوص بقیه‌ی مسائل در چارچوب استقلال، عزت و مصلحت کشور قطعاً اقدام می‌کنیم؛ فلذا اگر آنها به دنبال این باشند که رخنه بکنند، نفوذ بکنند، به ما آسیب بزنند، این رزمایش‌ها می‌تواند کمک بکند و پیام عکس به آنها بدهد ان‌شاءالله.

پیامی که این رزمایش می‌تواند به متحدان منطقه‌ای ما از جمله حزب‌الله، حماس، مردم مقاوم یمن و... برساند چیست؟

ما بر اساس قانون اساسی با تمام کشورهای منطقه اولویت روابط داریم. ما هیچ‌گونه دشمنی با هیچ کشور منطقه نداریم. اینها مسلمانند، برادر دینی ما هستند و ما علاقه‌مندیم با همه روابط خوب و حسنه داشته باشیم. این اولویت هم اول با کشورهای اسلامی و جهان اسلام است.

اما قطعاً حزب‌الله و سایر دوستان به ما نزدیکترند و مسلماً آنها از اقتدار ما سربلند خواهند شد؛ شک نکنید که ایران همیشه به صراحت گفته که حامی دوستان خودش است. ضمن اینکه ما با دیگران هم دشمنی و خصومت نداریم، ولی از دوستان خودمان، از جمله حزب‌الله، سوریه، یمن و... حمایت کرده و آنها هم از اقتدار ما خوشحال خواهند شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۲
karbala5 karbala5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی